Voor jouw leeftijd

Wil je weten wat je op jouw leeftijd bij Scouting kunt beleven? Zoek dan jouw leeftijdsgroep hieronder op en lees verder.

5-7 jaar: bevers

Kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting 'bevers' genoemd. Iedere zaterdagochtend doen zij leuke, actieve dingen. Vaak lekker buiten. Spelenderwijs leren bevers van alles!

7-11 jaar: welpen

Kinderen van 7 tot en met 11 jaar worden bij Scouting 'welpen' genoemd. Op zaterdag staat hen elke week wel weer een andere activiteit te wachten. Actief bezig zijn in de natuur; dat doen welpen veel. Maar er kan ook een coole knutsel of een gave excursie op het programma staan.

11-15 jaar: scouts

Kinderen van 11 tot en met 15 jaar worden bij Scouting 'scouts' genoemd. Samenwerken, actief bezig en buiten zijn, nieuwe dingen ontdekken, afwisseling en jezelf ontplooien en met elkaar  veel plezier en lol hebben, zijn de belangrijkste elementen in hun programma's.

15-18 jaar: explorers

Jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden bij Scouting 'explorers' genoemd. Explorers bedenken zelf welke activiteiten ze willen doen en leren onder andere hoe je zelf een expeditie (kamp) kunt organiseren.

18-24 jaar: roverscouts

Jongeren van 18 tot en met 21 jaar worden bij Scouting 'roverscouts' genoemd.
Roverscouts organiseren hun eigen kampen en activiteiten en kiezen drie uitdagingen waarmee ze gedurende hun roverscoutsperiode aan de slag gaan.

24 jaar of ouder

Ben je 24 jaar of ouder? Word vrijwilliger, plusscout of donateur!